About Me

My photo
Hadeeah Najwa names given . You can call her either Hadeeah or Hana . She was borned on 24th August 1995 at Hospital Kuala Lumpur. Studying Diploma in Public Administration at UiTM Campus Samarahan 2, Sarawak.She's really addicted to teddy bears and musics. She has a sweet smile and very easy to smile :)

Thursday 12 April 2012

Sajak buatmu Mama :')

Mama...
Di kedinginan malam sunyi 
Terkenang daku akan pemergianmu 
Dibuai sejuta kenangan manis 
Disiram segar ... Subur kasih penuh rindu
Mengiringi pemergianmu...




Mama...
Sejuta keampunan kupinta darimu
Buat penghapus dosa insan kerdil ini
Buat menebus kekurangan melayani hayatmu
Buat melunas hutang jiwa...
Seorang anak terhadap ibunya...




Oh Mama...
Kutinggalkan jasadmu di kuburan ini
Namun , izinkan aku bawa pulang kasih sayangmu
Izinkan ku bawa bersama semangat dan doamu
Izinkan aku pulang...
berbekal keampunan dan redo mu Mama...




Doakanlah aku Mama
Agar bersemangat menyambung amal ibadahmu
berbekal akal , ilmu dan iman
yang pernah kau ajarkan aku dulu... 




Ya tuhan...
Ku titip jasad Mama untuk Dikau rahmati
Ku pinjam jiwa kental dan kasih sayang Mama
Buat bekal hidup yang berbaki ini...




Ku rayu keampunanMu
untuk segala dosa Mamaku Ya Robbi ...
Hidayahkan aku apa saja oh tuhan
demi menebus dosa ibunda...




Biar nyawa , harta dan jiwa ini
jadi galang gantinya 
Janganlah Kau seksa dia wahai tuhan...




Aku pohon , aku rayu pada Mu setulus jiwa
rahmatilah , kasihanilah mamaku Ya Allah...
Sepertimana dia mengasihi aku 
sejak detik pertama aku mula bernafas...




Ya Allah ya tuhanku...
Aku berpegang pada janjiMu ,
Janji rasulMu...


Izinkan aku menyambung amal ibadah Mama ku
Izinkan aku memenuhi tawaran janjimu...


Demi mama ku...
Demi mama ku...
Demi mama ku...


Al-Fatihah untukmu Mama :')


B U Bu . Love you Mama ! Miss you kibu :')

No comments:

Post a Comment